BLISS vinter edition

Börja året med rörelse! 3-5/1 har alla barn födda 05-12 möjlighet att delta i BLISS vinter edition.
BLISS är en idrottsskola med blandade idrotter i Björklinge och arrangerades första gången sommaren 2017.

Läs mer om BLISS.

Matsedel.

Anmälan senast 10/12, dock gäller först till kvarn. Max 28 barn per grupp.



Föräldrar 
är bra på många sätt, men BLISS är barnens grej :)
Kan vara bra att tänka på att barnen ska vara så pass självgående att de orkar en hel dag, självklart med stöd av oss ledare. Barnen är alltså med på BLISS utan föräldrar.


Kort information om upplägg

På BLISS vinter edition kommer vi att ha grupper baserade på födelseår, som kommer att testa på olika idrotter (se övergripande planering för varje grupp nedan).

Grupp A kommer att ha ett större fokus på själva idrotten och barnen kommer få testa på en träningslik aktivitet med inbjudna ledare/aktiva. Grupp B och C testar också på olika idrotter, men under mer lekfulla former. Alla aktiviteter sker dock självklart oavsett grupp på barnens nivå. Man måste inte vara utövare av sporterna sen tidigare eller van skridskoåkare för att delta. Det kommer också finnas möjlighet att göra alternativa aktiviteter om något inte känns helt okej.


Grupp A: 05-07
  • Skridskor/hockey 180 min
  • Längdskidor 60 min
  • Inomhusfotboll 60 min
  • Handboll 60 min
  • Innebandy 60 min
  • Basket 60 min
  • Rörlighetsträning 60 min
  • Volleyboll 30 min
  • Badminton 30 min
  • Capoiera 30 min
  • Rugby
Kostnad 600 kr.
Det ingår lunch och mellanmål varje dag.
Utrustning för skridskor och skidor går att hyra, läs mer under DETTA ÄR BLISS.

Grupp B: 08-09
  • Skridskor/hockey 90 min
  • Skidor/utelek 90 min
  • Innebandy 60 min
  • Inomhusfotboll 60 min
  • Kampsport 60 min
  • Rörlighetsträning 60 min
  • Volleyboll 30 min
  • Badminton 30 min
  • Dans/Cheerleading 30 min
  • Capoiera 30 min
  • Basket 30 min
  • Rugby
Kostnad 500 kr.
Det ingår lunch och mellanmål varje dag.
Utrustning för skridskor och skidor går att hyra, läs mer under DETTA ÄR BLISS.

Grupp C: 10-12
  • Skidor/utelek 120 min
  • Skridskor/hockey 90 min
  • Rörlighetsträning/koordinationsträning 60 min
  • Hinderbana/gymnastik 60 min
  • Inomhusfotboll 45 min
  • Basket 30 min
  • Innebandy 30 min
  • Dans/Cheerleading 30 min
  • Volleyboll 30 min
  • Badminton 30 min
  • Capoiera 30 min
  • Rugby
  • Mycket lek!
Kostnad 500 kr.
Det ingår lunch och mellanmål varje dag.
Utrustning för skridskor och skidor går att hyra, läs mer under DETTA ÄR BLISS.